Het onderdeel conversie optimalisatie richt zich op het verbeteren van uw website en/of landingspagina ten einde ervoor te zorgen dat meer mensen overgehaald worden uw producten of diensten te bestellen. U kunt dan denken aan het verbeteren van de gebruiksvriendelijkheid van uw website, het plaatsen of aanpassen van duidelijke call-to-actions, het testen van nieuwe teksten en het aanpassen van formulieren waardoor uw bezoekers eerder vertrouwen in de kwaliteit van uw producten of proces.
Via onze test tool “visual website optimizer” voor websites is het mogelijk om op een snelle manier a/b tests op te zetten. Hiermee heeft Internet Advertising Solutions een groot aantal tests uitgevoerd welke uiteindelijk gezorgd hebben voor een conversieverbetering tot 25% t.o.v. de eerste landingspagina versie.
De aanpassingen betreffen het toevoegen of aanpassen van zaken als: klantcijfer toevoegen, orderformulieren aanpassen, teksten aanpassen, plaatjes en video’s toevoegen, kleurcombinaties veranderen . Meten=Weten is hierin de eenvoudigste manier om veranderingen te beoordelen op waarde. Hiervoor gebruiken wij o.a. heat en clickmaps en zien wij met de tool van elke verandering het verschil in performance.